ALLMÄNNA VILKOR
Företagsinformation
Bloom & Berså AB
Organisationsnummer: 559303-7970
Adress: Erik Palmqvists väg 16, 233 42 Svedala (ej besöksadress)
E-post: bloomandseeds@gmail.com
Telefon: +46 707139124
VAT-nummer: SE559303-7970
Allmänt
Bloom & Berså AB säljer produkter till företag och konsumenter i laglig ålder till länder inom Sverige. De här villkoren gäller vid köp av produkter i vår webbutik samt tillhörande leveranssätt.
Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor utan förvarning och därför ber vi dig läsa igenom de allmänna villkoren innan beställning genomförs.
Rättigheterna till text och bilder på webbplatsen är reserverade av Bloom & Seeds. Kopiering eller publicering av dessa är inte tillåten utan tillstånd från oss. Vi reserverar oss för fel i text och bild, slutförsäljning eller bristande varutillgång.
Korrigering av befintlig order
Att korrigera en redan lagd order i efterhand är tyvärr inte möjligt. Därför är det viktigt att du som kund kollar igenom din order innan du väljer att beställa. En order = en frakt.
Produkter och priser
Produkternas egenskaper och priser presenteras på respektive produktsida i webbutiken. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på produkter och frakt. Kontrollera alltid priset i varukorgen innan du bekräftar din beställning. Priserna inkluderar moms 25% och du kan se momsbeloppet i varukorgen och på orderbekräftelsen.
Frakt och emballagekostnad
Anges inkl. moms och debiteras på samtliga order. Beställningen skickas med Postnord eller DHL. Kostnad för frakt och emballage varierar beroende på vilken produkt du handlar. Fraktkostnaden tillförs automatiskt till den totala summan av din order och därmed visas den totala kostnaden i varukorgen innan du bekräftar din beställning.
Beställning och avtal
Du beställer produkter från webbutiken genom att lägga till dem i varukorgen och genom att bekräfta och betala din order i kassan. När du genomför en beställning i webbutiken finns kravet av att du läser och accepterar de allmänna villkor som gäller vid ordertillfället. En bekräftad beställning som accepterats av oss (förutom vid utövande av ångerrätt som nämns nedan) är bindande och skapar ett avtal enligt dessa villkor.
Betalning
Betalning sker direkt i samband med beställning med Klarna eller Swipe som betalningsmetod.
Bekräftelse av beställning och betalning
När du betalt och bekräftat din order skickar vi en orderbekräftelse till dig via e-post, kontrollera därför att du anger din e-postadress korrekt vid beställning. I orderbekräftelsen bekräftar vi också vilket betalsätt som använts. I de fall där vi på grund av oväntade omständigheter inte kan acceptera din beställning kommer vi att informera dig så fort som möjligt.
Leverans och leveranstid
Aktuell leveranstid anges på startsidan.
Om det står att leveranstiden är 2 veckor betyder det att vi börjar packa din order inom de två veckorna, och du kommer få ett bekräftelsemail efter att din order är postad. Om det då gått MINDRE än 2 veckor, och du inte fått ett mail om att din beställning är skickad - VÄNLIGEN VÄNTA med att skicka ett mail och fråga var din order är, eller när den beräknas komma. Om det gått MER än 2 veckor och du inte fått din order, eller ett epostmeddelande om att den blivit skickad - DÅ är det läge att höra av dig och fråga var beställningen är!
Ångerrätt och retur
Du som konsument har rätt att häva ditt köp enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Att häva köpet gör du genom att informera oss om att du ångrat ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit din order.
Du måste tydligt informera oss om att du vill använda din ångerrätt genom att skicka oss ett meddelande till e-postadressen bloomandseeds@gmail.com Invänta svar innan du skickar din retur.
Ångerrätten gäller endast obruten förpackning.
Om du ångrar ditt köp måste du skicka tillbaka varorna, till returadressen som vi anger i mail-konversationen, senast 14 dagar efter att du informerat oss om att du vill utnyttja ångerrätten. Du måste kunna bevisa att du skickat returen inom de 14 dagarna (genom att t.ex. visa ett kvitto på frakten). Frakten för returen betalas av dig. Den kostnaden kommer inte att återbetalas till dig.
När du skickar tillbaka dina varor måste du även skicka med ditt namn, kontaktinformation och ditt bankkonto så att vi kan återbetala din betalning. Vi återbetalar betalningen så snart som möjligt enligt bestämmelserna i konsumentköplagen.
Ångerrätten gäller inte digitala kurser fram till fem dagar INNAN det första kurstillfället. Detta är för att vi ska ha rimlig tid att ersätta de bokade platserna med nya deltagare. Våra kurser är ofta fullbokade och en sen avbokning ger förlorad ekonomisk inkomst om vi inte kan ersätta den avbokade platsen. Vill du överlåta platsen till en annan deltagare hör du av dig till oss, men ni löser betalningen mellan er. Vi återbetalar inte och skickar inte en ny faktura till den nya deltagaren, eller liknande administration.
Vi förbehåller oss rätten att ändra ett kursdatum med kort varsel vid sjukdom eller andra allvarliga personliga skäl.
Reklamation
När du får dina varor rekommenderar vi att du kontrollerar att allt är korrekt. Om någon vara saknas, har skadats under leveransen eller om varorna på något annat sätt inte överensstämmer med det du beställde ber vi dig att kontakta oss på bloomandseeds@gmail.com så snart som möjligt och senast inom 14 dagar för att komma överens om hur vi kan åtgärda situationen. När det gäller fel på produkter som beställts av konsument så följer vi bestämmelserna i konsumentköplagen.
Alla lökar som köps av oss kontrolleras noggrant och packas för hand för att förhindra att sjuka lökar ska skickas ut till våra kunder. Du som kund ansvarar för att kontakta oss omgående om du skulle upptäcka en sjuk lök. Du kan inte reklamera på grund av sjukdom efter att de har planterats i jord.
Kundtjänst
Vänligen läs orderbekräftelse och annan information innan du kontaktar mig. Ofta finns svaren på hemsidan eller i mailutskick. Hittar du inte svaret på din fråga, maila bloomandseeds@gmail.com.
Begränsning av ansvar
Bloom & Berså AB är inte ansvariga för direkt, indirekt eller annan skada relaterad till eller till följd av beställning, leverans eller produkt, utom för de bestämmelser som gäller enligt konsumentköplagen eller annan relevant lag.
Tvister
I fall där det uppstår en tvist angående en beställning önskar vi kunna lösa den i första hand tillsammans med dig. Vi ber dig därför att kontakta vår kundtjänst vid sådana fall så att vi tillsammans kan försöka lösa problemet.
Om en tvist inte kan lösas genom förhandlingar mellan parterna kan konsumenten anmäla ärendet till Konsumentverket (www.konsumentverket.se).
GDPR
Genom att handla hos Bloom & Seeds accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
Bloom & Seeds är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Läs mer HÄR